Projecte educatiu

El nostre projecte

Què volem?

Tot l’equip docent treballa conjuntament per tal que els i les alumnes de l’escola esdevinguin persones

  • Autònomes, amb pensament propi, competents, creatives i capaces de treballar de manera cooperativa en un món global, tolerant, just  i sostenible.
  • Preparades, amb una formació integral que hauran desenvolupat les seves capacitats físiques, intel·lectuals, socials, afectives i transcendents.
  • Amb gran capacitació digital, conscients que les eines informàtiques són clau per a la seva formació continuada però sent crítics amb els aspectes negatius que també comporten.
  • Amb capacitat d’adaptació, capaces de comunicar-se amb persones diverses, en diferents idiomes, en un món multicultural.
  • Amb autoestima i disposades a “estimar i servir sempre i en tot”.
Nena infantil joc granja

Com ho fem?

Atenció personalitzada

  • Promovem la formació integral de cadascun dels alumnes.
  • Atenem la diversitat amb un tracte personalitzat i professional.
  • Equilibrem tots els àmbits de l’aprenentatge.
  • Construim confiança en cadascun dels nostres alumnes.
  • Participem en la vida social que ens envolta, parant atenció a les noves demandes i necessitats educatives.

Eduquem en valors

  • Estimulem el pensament crític des de l’escolta i el respecte.
  • Fomentem la creativitat, el treball en equip i la cooperació.
  • Promovem la convivència.
  • Participem en actuacions solidàries.
  • Impulsem el servei comunitari.
  • Afavorim la vinculació amb altres entitats.
  • Realitzem dinàmiques d’animació cristiana.

Vull aprendre de tu, la sort de poder compartir moments amb la gent gran

La singularitat de l’espai on som ens permet tenir contacte amb les persones grans que viuen a la residència i al centre de dia de la Fundació i compartir-hi molts moments. 
Celebrem moltes festivitats junts però també instants del dia a dia. La interacció amb les persones grans, les seves famílies i els professionals que les atenen suposa un complement pedagògic enormement enriquidor. 

intergeneracional_dona_nen_pintant

Som escola + sostenible

Desenvolupem diverses iniciatives en els camps de la prevenció de residus, el reciclatge i la promoció de l’ecologisme. Aquestes són algunes de les iniciatives que portem a terme.

  • Instal·lació de papereres a patis i aules per a la separació de residus
  • Pícnics sostenibles: eliminació de bosses i ampolla d’aigua de plàstic del pícnic de menjador per les sortides.
  • Fomentem l’ús d’embolcalls sostenibles i gots reutilitzables.
  • Impuls de l’hort perquè els alumnes aprenguin de forma vivencial la importància de treballar la terra i la sostenibilitat.
  • A secundària, creació d’una comissió verda d’aprenentatge i servei per potenciar les campanyes sostenibles de l’escola.
  • Tallers de sensibilització de l’Escola del Consum

Escola multilingüe

L’aprenentatge de llengües és part fonamental del nostre projecte.

El català és la llengua vehicular i d’aprenentatge de la nostra escola i esdevé un vincle de cohesió entre els alumnes del col·legi, ajudant a facilitar la convivència de tota la comunitat educativa.

Des de fa molts anys, també apostem per potenciar el domini de llengües estrangeres com l’anglès, el francès i l’alemany.

L’anglès s’introdueix des d’I3 i s’adapten diferents propostes pedagògiques segons l’etapa educativa.

A secundària, els alumnes poden optar per aprendre una segona llengua estrangera (francès o alemany).

Fora de l’horari escolar, l’Escola d’Idiomes SAFA ofereix cursos d’anglès, alemany i francès. 

Tecnologia a l’aula: una eina més per aprendre i fomentar el pensament crític

La nostra escola ha optat per fomentar la presència de les tecnologies a l’aula com a una eina d’aprenentatge més. Mirem també d’afavorir la inclusió digital de tot l’alumnat.

L’ús de les tecnologies s’introdueix progressivament. En les etapes inicial i primària, la presència de pantalles i tauletes digitals és un recurs més a l’aula per a realitzar activitats tant de grup com individuals. A l’educació infantil i primària s’introdueixen tallers de robòtica i programació, que s’acaben de consolidar a secundària. És en aquesta etapa i a batxillerat on les eines digitals i tecnològiques prenen un paper més rellevant.

Però no només es tracta d’educar i ensenyar als alumnes les possibilitats d’aquestes eines, també cal conscienciar-los dels perills. Un dels objectius del projecte digital, doncs, és fomentar l’ús de les tecnologies de forma crítica, prudent i responsable.

La música i l’expressió artística com a valors per entendre el món

La música, la dansa o la plàstica acompanyen els infants en la realització de múltiples activitats des de ben petits. El treball artístic de l’alumnat és un mitjà important d’expressió, comunicació, creació i experimentació.

Des de tallers o petites actuacions dins l’escola fins a la participació en concerts i projectes amb altres centres.

L’esport, una eina fonamental per cuidar el cos i l’ànima

L’activitat física és important per al desenvolupament motriu dels infants. A més, ens permet treballar, potenciar i complementar la transmissió de valors i hàbits com la solidaritat, la tolerància, la responsabilitat o la inclusió.

Jornades, setmanes temàtiques i convivències

Dia de la Ciència

Setmana Anna Maria Janer

Setmana de la solidaritat

Setmana de la música

Jornades esportives

Setmana de la salut

Jocs florals

Convivències

Desplaça cap amunt