Projecte educatiu
El nostre projecte
Descobreix quins són els pilars sobre els quals treballem conjuntament i que revisem i adaptem a les necessitats de cada moment.
Què volem?
Tot l’equip docent treballa conjuntament per tal que els i les alumnes de l’escola esdevinguin persones
- Autònomes, amb pensament propi, competents, creatives i capaces de treballar de manera cooperativa en un món global, tolerant, just i sostenible.
- Preparades, amb una formació integral que hauran desenvolupat les seves capacitats físiques, intel·lectuals, socials, afectives i transcendents.
- Amb gran capacitació digital, conscients que les eines informàtiques són clau per a la seva formació continuada però sent crítics amb els aspectes negatius que també comporten.
- Amb capacitat d’adaptació, capaces de comunicar-se amb persones diverses, en diferents idiomes, en un món multicultural.
- Amb autoestima i disposades a “estimar i servir sempre i en tot”.
Com ho fem?
Atenció personalitzada
Eduquem en valors
Vull aprendre de tu, la sort de poder compartir moments amb la gent gran
La singularitat de l’espai on som ens permet tenir contacte amb les persones grans que viuen a la residència i al centre de dia de la Fundació i compartir-hi molts moments.
Celebrem moltes festivitats junts però també instants del dia a dia. La interacció amb les persones grans, les seves famílies i els professionals que les atenen suposa un complement pedagògic enormement enriquidor.
Som escola + sostenible
Desenvolupem diverses iniciatives en els camps de la prevenció de residus, el reciclatge i la promoció de l’ecologisme. Aquestes són algunes de les iniciatives que portem a terme.
Escola multilingüe
L’aprenentatge de llengües és part fonamental del nostre projecte.
El català és la llengua vehicular i d’aprenentatge de la nostra escola i esdevé un vincle de cohesió entre els alumnes del col·legi, ajudant a facilitar la convivència de tota la comunitat educativa.
Des de fa molts anys, també apostem per potenciar el domini de llengües estrangeres com l’anglès, el francès i l’alemany.
L’anglès s’introdueix des d’I3 i s’adapten diferents propostes pedagògiques segons l’etapa educativa.
A secundària, els alumnes poden optar per aprendre una segona llengua estrangera (francès o alemany).
Fora de l’horari escolar, l’Escola d’Idiomes SAFA ofereix cursos d’anglès, alemany i francès.
Tecnologia a l’aula: una eina més per aprendre i fomentar el pensament crític
La nostra escola ha optat per fomentar la presència de les tecnologies a l’aula com a una eina d’aprenentatge més. Mirem també d’afavorir la inclusió digital de tot l’alumnat.
L’ús de les tecnologies s’introdueix progressivament. En les etapes inicial i primària, la presència de pantalles i tauletes digitals és un recurs més a l’aula per a realitzar activitats tant de grup com individuals. A l’educació infantil i primària s’introdueixen tallers de robòtica i programació, que s’acaben de consolidar a secundària. És en aquesta etapa i a batxillerat on les eines digitals i tecnològiques prenen un paper més rellevant.
Però no només es tracta d’educar i ensenyar als alumnes les possibilitats d’aquestes eines, també cal conscienciar-los dels perills. Un dels objectius del projecte digital, doncs, és fomentar l’ús de les tecnologies de forma crítica, prudent i responsable.
La música i l’expressió artística com a valors per entendre el món
La música, la dansa o la plàstica acompanyen els infants en la realització de múltiples activitats des de ben petits. El treball artístic de l’alumnat és un mitjà important d’expressió, comunicació, creació i experimentació.
Des de tallers o petites actuacions dins l’escola fins a la participació en concerts i projectes amb altres centres.
L’esport, una eina fonamental per cuidar el cos i l’ànima
L’activitat física és important per al desenvolupament motriu dels infants. A més, ens permet treballar, potenciar i complementar la transmissió de valors i hàbits com la solidaritat, la tolerància, la responsabilitat o la inclusió.