Batxillerat

Traçar el futur

Horaris

Lectiu


Dilluns a dijous de 8 a 15h
Divendres de 8 a 13.20h

El teu batxillerat:
modalitats i itineraris

S’ofereixen 9 itineraris diferents, flexibles perquè els alumnes puguin ajustar les seves preferències, i 19 optatives.

Per a preparar l’accés a la universitat (PAU): 

  • ciències i ciències de la salut
  • tecnologia
  • ciències i tecnologia
  • humanitats
  • ciències socials
  • humanitats i ciències socials
  • bio-social

Per a accedir als cicles de formació professional (CFGS)l:

  •  tecno-sanitari
  •  social (FP)

Les matèries complementàries permeten aprofundir en aspectes com la llengua, l’oratòria, la comunicació o les competències digitals.

batxillerat_orientacio

Com ho fem?

Amb atenció personalitzada i orientació acadèmica

Posem a l’abast de l’alumnat eines i accions que permetin donar-los pistes i estratègies a l’hora de prendre decisions sobre el seu futur.

  • Tutories individualitzades
  • Sessions d’orientació acadèmica 
  • Avaluació del perfil competencial 
  • Test d’interessos professionals 
  • Tallers, conferències i xerrades

Com aprenem?

Viure amb valors

Fem activitats compartides en els quals aprenem valors com l’empatia, el compromís, la cooperació, la solidaritat…

  • Activitats interetapa: Es realitzen tallers i activitats barrejant grups de diferents cursos i edats.
  • Activitats amb la gent gran: dins del programa intergeneracional de la Fundació Vull Aprendre de Tu, compartim activitats i moments amb la gent gran de la residència i centre de dia.
  • Accions solidàries: dediquem una setmana a un o més objectius solidaris, organitzem recollida d’aliments, col·laborem amb la Magic Line SJD, etc.

Llengües

A més del català, el castellà i l’anglès, s’ofereixen dues segones llengües més: el francès i l’alemany. A més, l’alumnat pot acabar de perfeccionar i preparar els exàmens per certificats externs a la nostra Escola d’Idiomes.

Català i castellà

  • En el cas del català, en aquesta etapa es treballa sobretot la dimensió estètica i literària, així com la preparació de les competències demandades a la selectivitat.
  • En el cas del castellà, la llengua s’aprèn a partir del seu ús en activitats de comunicació basades en situacions reals o simulades. Es plantegen unitats d’ensenyament i aprenentatge-comunicació que afavoreixin les interaccions per aprendre, la reflexió sobre l’elaboració dels discursos i el treball col·laboratiu per tal de comunicar el coneixements elaborat o assolit.
  • Es desenvolupen les actituds necessàries per comprendre, oralment i per escrit, textos diversos per aplicar-los a la vida quotidiana, mitjançant activitats diverses, dictats, redaccions i lectures orals en veu alta.

Anglès

L’anglès a Batxillerat es treballa en grups reduïts. De les tres línies que tenim tant a B1 com a B2, en fem cinc grups. 4 d’ells fan un nivell B2.2. (FCE) i preparen la selectivitat i el cinquè fa únicament el nivell de selectivitat (B1.2-B2.1).

Si un alumne/a està interessat en treure’s un títol oficial, el professorat l’orientarà.

  • Taller Official oral exams preparation B2.
  • Atenció a la diversitat: hi ha un grup reduït.
  • Matèries en anglès (AICLE): varien segons el curs ( música, religió, tecnologia, video editing i educació física)
  • Intercanvis amb escoles del Regne Unit i Estats Units.
  • English week
  • Dual Diploma (Batxillerat dual internacional): formació online d’immersió lingüística que permet adquirir el títol de “High school” nord-americà.  

Alemany i francès

Són les segones llengües estrangeres que aprenen de manera competencial  al nostre centre a través d’assignatures optatives.

S’ofereixen a tot l’alumnat com a optatives. Es treballen en grups reduïts.

  • L’alumnat de francès i alemany es presenta cada curs a un concurs de traducció organitzat per la UPF.
  • L’alumnat que cursi francès a B2 pot optar a fer el viatge a Ginebra-Lausanne (departament científic) per poder fer tres dies d’immersió lingüística.

Jocs florals

Quan arriba Sant Jordi celebrem  a l’escola un certamen literari on valorem la creativitat i l’originalitat dels nostre alumnat, els quals poden presentar obres tant en poesia i prosa en qualsevol de les llengües impartides al nostre centre.

En aquest dia tan especial tota l’escola realitza activitats que giren entorn al món literari i on l’alumnat és el protagonista absolut. Destaquem la cerimònia de lliurament de premis presentat pels propis alumnes, les actuacions musicals i la publicació digital de les obres guardonades.

Àmbit científic i tecnològic

  • E-project: Taller en grups reduïts i en anglès sobre recursos TIC 
  • Setmana de la ciència
  • Mostra de recerca
  • Reptes tecnològics
  • Reptes científics
  • Disseny 3D

Àmbit artístic

Dins l’àmbit artístic, a batxillerat es pot optar per realitzar les assignatures de publicitat i  de comunicació audiovisual.

El Monstre del Laberint

Vídeo comiat batxillerat

Tota l’escola acomiada els alumnes de B2 en el seu últim dia d’escola.

Vídeo comiat batxillerat

Tota l’escola acomiada els alumnes de B2 en el seu últim dia d’escola.

Esport i medi

L’educació física té un paper primordial en el desenvolupament de les competències centrades en la cura del cos i de la salut, en la millorar corporal i la forma física, i en l’ús constructiu del temps lliure mitjançant la pràctica d’activitats esportives individuals i col·lectives.

  • Potenciem les actituds i valors propis d’una societat solidària, sense discriminació, respectuosa amb les persones i l’entorn.
  • Facilitem a l’alumnat els elements necessaris per desenvolupar l’autonomia personal en l’organització, la pràctica de la pròpia activitat física
  • Adequem la pràctica a les seves característiques personals.
  • Realitzem activitats físiques en entorns diferents dels habituals, com el medi natural, el medi urbà i el medi aquàtic.

Setmanes temàtiques

Setmana de la música

La música, com a àmbit, té a l’escola, la seva pròpia setmana de celebració. Durant aquesta setmana es planteja la col·laboració d’altres assignatures perquè treballin aspectes relacionats amb la música dins del seu horari. A més, s’organitzen activitats específiques (tallers, concerts, xerrades) en torn a aquesta setmana.

Tardor

Fent servir els canvis de cicle com a pretext, treballen diferents aspectes relacionats amb cada cicle d’una manera transversal i interdisciplinari, fent partícip de les celebracions a tot l’alumnat.

Dia de la dona i la ciència

En aquest dia organitzem xerrades a càrrec de dones científiques per incentivar a les noies de l’escola desde l’ESO fins a Batxillerat en itineraris científics.

Setmana de la ciència

En aquest dia, tota l’escola realitza activitats que giren al voltant de la ciència i acabem amb un acte final amb lliurament de premis pels alumnes
– Tallers a l’aula
– Xerrades científiques
– Cinefòrum
– Concursos: 10 ciències, enigma, cub rubik, cartells, etc.

Recerca

  • Treball de recerca
  • Mostra de recerca oberta a les famílies
Notícia-Viatge a Roma

Aprenentatge vivencial

  • Pràctiques a empresa
  • Sortides i visites temàtiques 
  • Viatges culturals a Roma per l’alumnat d’intinerari Humanístic i Social; Ginebra-Lausana per l’alumnat d’intinerari Científic-Tecnològic + francès.

Els espais

Pati

Can Dragó

Gimnàs

Desplaça cap amunt