Educació infantil

Conèixer

Horaris

Acollida

de 7:30 a 9h

Lectiu

de 9 a 13h i de 15 a 17h

Menjador

 de 13 a 15h

Extraescolars

de 13 a 15h i a partir de les 17h

Com són els primers dies a l’escola?

Sabem que el pas a l’escola pot generar moltes preguntes, dubtes, fins i tot algunes pors entre les famílies. Per aquest motiu mirem d’establir una comunicació directa i fluïda entre família i escola.

Reunió inicial

Primer contacte amb l’escola
Si és el vostre primer any, abans de començar farem una reunió amb les famílies per explicar tot el que cal tenir en compte i resoldre els vostres dubtes.
A I4 i I5, aquesta trobada es realitza durant les primeres setmanes del curs.

L’acollida

Un moment molt especial, l’acollida
Canviar ritmes i hàbits de cop, costa. Per això, els primers dies els dediquem a conèixer-nos uns als altres, a aprendre els nous hàbits i a moure’ns pels espais de l’escola. 

El dia a dia

La comunicació esdevé essencial
Fer un seguiment acurat de l’infant és un treball conjunt de família i escola. Per nosaltres és important mantenir una relació directa amb les famílies, ja sigui amb reunions, entrevistes individualitzades, a través de l’agenda de l’infant o bé amb l’aplicació digital Alèxia.

Com ho fem?

Amb atenció personalitzada

En aquesta etapa…

  • Fomentem la creativitat i imaginació
  • Potenciem la seva autonomia i responsabilitat 
  • Treballem les emocions
  • Basem l’aprenentatge en l’experimentació i la manipulació
  • Exploració inicial en arribar a l’escola
  • Suport, orientació psicopedagògica i acompanyament a l’alumnat i les seves famílies.

Aprenem…

… de moltes maneres diferents!

  • Treball per racons : l’aula es divideix en 3-4 propostes en què els infants realitzen, de forma rotatòria, activitats relacionades amb les matemàtiques, la motricitat, la  llengua, etc.
  • Tallers (activitats complementàries)
  • Projectes: Granja (I3) /La cara (I4)/Jo sóc així (I5)
  • Sortides
  • Activitats Interetapes:
  • Follets lectors (I5-P6): trobades entre alumnes de diferents etapes on la meitat dels infants fan jocs de taula i l’altra meitat fan acompanyament a la iniciació a la lectura. 
  • Padrins i fillols (I4-P5): trobades entre alumnes de diferents etapes tot fent racons de treball, explicació de contes, jocs de taula…

Viure amb valors

El dia a dia a l’escola és ple d’activitats compartides en els quals aprenem valors com l’empatia, el compromís, la cooperació, la solidaritat…

  • Bon dia: cada dia, quan arriben a l’aula, l’alumnat d’infantil i primària dediquen una estona amb els companys i el tutor per comentar com estan, com anirà la jornada, què faran, etc.
  • Es realitzen tallers i activitats barrejant grups de diferents cursos i edats (padrins i fillols, follets lectors, teatre en anglès). 
  • Activitats amb la gent gran: dins del programa intergeneracional de la Fundació (Vull Aprendre de Tu), compartim activitats i moments amb la gent gran de la residència i centre de dia.
  • Festivitats de tradició cristiana: vivim de manera molt especial i des dels valors cristians el Nadal, la Quaresma, la Pasqua i la Setmana de la Mare Janer.
  • Tradició i arrelament: celebrem la Castanyada, el Carnestoltes, Sant Jordi i realitzem activitats durant la Festa Major de Sant Andreu.
  • Accions solidàries: dediquem una setmana a un o més objectius solidaris, organitzem recollida d’aliments, col·laborem amb la Magic Line SJD, etc.

L’anglès dins les aules d’infantil

A partir de tallers de música, dansa o de contacontes amb l’anglès com a llengua vehicular, els infants comencen a familiaritzar-s’hi tot jugant. 

  • I3 i I4: 2 hores setmanals (English + Let’s sing)
  • I5: 2 hores setmanals (English + Storytelling)

Iniciació a la robòtica

Els més petits s’introdueixen en el món de la robòtica desenvolupant habilitats de programació bàsica a través del joc i fomentant el pensament lògic i seqüencial:

  • Bee bots, 
  • Robot Mouse
  • Lego Duplo
  • Jocs off line (exemple Smart games) 
  • KUBO Robot educatiu
infantil_bebot_robotica

Música, plàstica, moviment

Si les competències lingüístiques i matemàtiques són indispensables per entendre el món, creiem que l’expressió artística incideix en les competències cognitives, emocionals i socials. L’experiència vivencial que caracteritza aquesta etapa fa que incloem la música, la plàstica i el moviment en la majoria dels tallers i racons que realitzem dins i fora de l’aula. Tot i fer aquest treball globalitzat, es dediquen unes hores setmanals a cada activitat amb una mestra especialista.

El migdia a l’escola, un espai educatiu

L’estona que comparteixen els infants que es queden a dinar a l’escola és una oportunitat per a continuar aprenent.

  • Potenciem els hàbits d’higiene i d’alimentació saludable
  • Consolidem el respecte amb les persones, les instal·lacions  i els materials 
  • Aprenem a compartir els espais i el joc 

Els espais

Sorral

Gimnàs

Desplaça cap amunt