Educació primària

Descobrim

Horaris

Matiners

de 7:30 a 9h

Lectiu

de 9 a 13h i de 15 a 17h

Menjador

 de 13 a 15h

Extraescolars

de 13 a 15h i a partir de les 17h

Com ho fem?

Amb atenció personalitzada

En aquesta etapa…

  • Potenciem les habilitats i capacitats de cada infant.
  • Fomentem la reflexió i el pensament crític.
  • Atenem la diversitat a l’aula organitzant grups reduïts (desdoblaments, tallers, tutories individualitzades, reforços a l’alumnat amb necessitats educatives especials, plans individualitzats).
  • Introduïm l’ús responsable de les tecnologies.
  • Fomentem la convivència des del primer dia amb la setmana d’acollida i realitzant tallers de cohesió de grup.
  • A través de l’acció tutorial, fem un seguiment personal de cadascun dels infants i mantenim una comunicació constant amb les famílies.
  • Oferim consulta oberta de suport, orientació psicopedagògica i acompanyament a l’alumnat i les seves famílies.
  • Revisem si anem pel bon camí. A través de l’avaluació de competències bàsiques a P6 , així com la prova d’expressió oral en llengua catalana; les proves de diagnosi a P4  i les proves cangur a P5 i P6, a partir de la reflexió pedagògica dels resultats obtinguts, per reforçar la metodologia, introduir canvis i innovacions pedagògiques, sempre des d’una mirada orientadora, per tal de garantir als nostres alumnes un procés d’ensenyament-aprenentatge que s’adapti a les seves necessitats.
  • Eduquem en el camp socioemocional, acompanyem l’infant a reconèixer les seves emocions i les dels altres i a saber-les expressar.
Nen llegint

Com aprenem?

  • Llengua: tallers d’expressió oral i escrita
  • Matemàtiques:
  • Quinzet: mètode per augmentar la rapidesa del càlcul mental
  • Matelògic
  • Taller d’aritmètica
  • Projectes i tallers en anglès
  • Tecnologia i robòtica
  • Sortides
  • Activitats Interetapes:
  • Follets lectors (I5-P6): trobades entre alumnes de diferents etapes ( I5 i P6) on  els  infants de p6 fan acompanyament a la iniciació a la lectura de l’alumnat de I5. 
  • Padrins i fillols (I4-P5): trobades entre alumnes de les dues etapes l’alumnat de P5 explicant i llegint contes als de I4
  • Teatre en anglès (B1-P3/P4)
  • Educació física
  • A Cicle Inicial es fa en anglès
  • A partir de P3 es fa a Can Dragó
  • L’alumnat d’E4 preparen, per grups, diferents proves – jocs esportius per  a tot l’alumnat d’E. Primària.

Viure amb valors

El dia a dia a l’escola és ple d’activitats compartides en els quals aprenem valors com l’empatia, el compromís, la cooperació, la solidaritat…

  • Bon dia: cada dia, quan arriben a l’aula, l’alumnat d’infantil i primària dediquen una estona amb els companys i el tutor per comentar com estan, com anirà la jornada, què faran, etc.
  • Es realitzen tallers i activitats barrejant grups de diferents cursos i edats (padrins i fillols, follets lectors, teatre en anglès). 
  • Activitats amb la gent gran: dins del programa intergeneracional de la Fundació (Vull Aprendre de Tu), compartim activitats i moments amb la gent gran de la residència i centre de dia.
  • Festivitats de tradició cristiana: vivim de manera molt especial i des dels valors cristians el Nadal, la Quaresma, la Pasqua i la Setmana de la Mare Janer.
  • Tradició i arrelament: celebrem la Castanyada, el Carnestoltes, Sant Jordi i realitzem activitats durant la Festa Major de Sant Andreu.
  • Accions solidàries: dediquem una setmana a un o més objectius solidaris, organitzem recollida d’aliments, col·laborem amb la Magic Line SJD, etc.
intergeneracional_dona_nen_pintant
Nen amb una pantalla- Let's talk

Augmentem progressivament la presència de l’anglès a l’aula

Amb l’objectiu d’incrementar la competència oral i escrita de l’anglès,

  • Assignatura d’anglès: 2 hores setmanals a cicle inicial i a partir de cicle mitjà, 3 hores. 
  • Tallers Let’s Talk: en tots els cicles es realitzen tallers setmanals d’una hora amb grups reduïts on es treballa l’oralitat a través de propostes gamificades. 
  • Aprenentatge integrat de contingut i llengua estrangera (AICLE): a cicle inicial afegim l’anglès com a llengua vehicular de l’assignatura d’educació física i a cicle mitjà, a medi social (social science). Tot plegat suposa 2 hores més d’exposició i producció en aquesta llengua. 

Robòtica

A Primària es comença a desenvolupar el llenguatge de programació mitjançant blocs i també es fan servir altres recursos més manipulatius, per acabar d’assolir els conceptes treballats. Entre d’altres, a les classes de Robòtica fem servir:

  • Cirkids 
  • KUBO Robot educatiu (continuació d’Infantil)
  • Makey Makey i Projectes Interactius
  • Code.org i Jocs de Programació off-line
  • LEGO We Do
  • KUBO Robot educatiu
  • Lego Spike Essential
  • Lego Spike Prime 
  • Cirkids

Música, plàstica i moviment

Si les competències lingüístiques i matemàtiques són indispensables per entendre el món, creiem que l’expressió artística incideix en les competències cognitives, emocionals i socials.

Per això, a més de les assignatures curriculars, realitzem tallers específics de música, plàstica i dansa, ens unim a projectes amb altres escoles, i integrem aquestes disciplines de manera transversal en les nostres festes, projectes i celebracions .

El migdia a l’escola, un espai educatiu

L’estona que comparteixen els infants que es queden a dinar a l’escola és una oportunitat per a continuar aprenent.

  • Potenciem els hàbits d’higiene i d’alimentació saludable
  • Consolidem el respecte amb les persones, les instal·lacions  i els materials 
  • Aprenem a compartir els espais i el joc 
Nens rentant-se les dents

Els espais

Aules

Pati

Can Dragó

Gimnàs

Desplaça cap amunt