Idiomes

Escola multilingüe

El nostre projecte lingüístic

El coneixement de diferents llengües i cultures és clau per al desenvolupament d’una societat solidària i emprenedora. En aquest sentit, un dels nostre objectius és que, en acabar els estudis, l’alumnat sigui lingüísticament competent en català, castellà i anglès, i opcionalment, en francès i alemany.

El català és la llengua vehicular i d’aprenentatge de la nostra escola i esdevé un vincle de cohesió entre els alumnes del col·legi, ajudant a facilitar la convivència de tota la comunitat educativa.

A part del català i el castellà, apostem per l’ensenyament en anglès a totes les etapes. A més, a partir de secundària, els alumnes aprenen francès i l’alemany com a segones llengües estrangeres.

Hem adaptat la nostra proposta pedagògica perquè l’aprenentatge de les llengües esdevingui una eina útil, motivadora i d’ús real per als alumnes, a través de tallers o intercanvis.

L’anglès, en totes les etapes educatives

L’anglès és la primera llengua estrangera que aprèn el nostre alumnat. S’introdueix a l’etapa infantil, moment en què els alumnes estan desenvolupant la seva competència lingüística també en les seves llengües primeres. Es treballa a través del joc, d’imatges, de cançons i contes., per exemple. Es realitzen tallers interdisciplinars i a primària esdevé la llengua vehicular en algunes assignatures (programa AICLE). Els tallers orals es realitzen en grups reduïts.

A secundària i batxillerat, el programa inclou intercanvis amb escoles de Gran Bretanya i Estats Units. A més, s’organitzen jornades on la llengua anglesa esdevé un espai útil dins l’escola (English week) i hi ha la possiblitat de cursar el batxillerat dual, per obtenir la titulació del batxillerat dels Estats Units, En aquesta etapa, l’alumnat també pot preparar l’obtenció dels certificats d’Oxford i Cambridge.

Què és el batxillerat dual?

  • Programa de formació en línia creat per Academica (www.academica.school).
  • Els seus principals objectius són la immersió lingüística i cultura, la immersió tecnològica i el desenvolupament personal
  • En acabar el programa i el batxillerat de l’escola, s’obté el títol de batxillerat i el de “High school” nord-americà.

Què és l’aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera (AICLE)?

  • Promou i encoratja l’autonomia de l’alumnat i els ajuda a desenvolupar competències de pensament (thinking skills). 
  • En aquestes classes, es fa ús autèntic de la llengua, amb un propòsit real, fet que resulta molt més significatiu per als alumnes

Francès i alemany, a partir de secundària

  • Grups reduïts 
  • Experiència d’immersió lingüística a Ginebra-Lausanne (Suïssa).
  • Intercanvi amb escoles d’Alemanya

Intercanvis i experiències d’immersió lingüística

Els intercanvis són una experiència vivencial que permet fomentar el desenvolupament cultural i lingüístic de l’alumnat i, alhora, augmentar la cohesió de grup. 

Viure un intercanvi és un pas més en la maduració personal de l’alumnat i un estímul en el seu rendiment acadèmic. Els estudiants s’enduen una pinzellada de què és aprendre en un altre sistema educatiu i com és viure dins d’una família d’un altre país. 

  • Regne Unit, Irlanda i Estats Units – Alumnat d’ESO i Batxillerat
  • França (Besançon) i Alemanya (Bonn) – Alumnat d’E3 i E4

Desplaça cap amunt